torsdag, april 08, 2010

Amerikanska jättemuffins håller jag just nu på att baka. Hittade ett recept på nätet som jag tyckte lät gott, chokladmuffins. Sen tänkte jag stoppa ner en dumle i mitten och hoppas på att det blir bra. Ska bjuda på dem på jobbet i morgon, så de måste bli bra... för jag orkar ju inte ställa mig och baka något annat också... Här finns receptet De vart supergoda, dock så svämma de över lite åt sidorna och inte så mycket rakt uppåt... vet inte hur man ska göra för att de ska resa sig istället för att svämma över... någon som vet kan ju tjoa till... =)

3 kommentarer:

Millan sa...

Ett tips är att använda en muffinsplåt. Då flyter de inte ut.

Lee sa...

Jag använde muffinsplåt, men de flöt ut ändå.. =/

ANNAANNA sa...

Det finns ett knepp, "Engström" på pyssel.net berättade någongång för längesen något om att man ska hårdvispa vissa av ingredienserna för sin och röra i resten av smeten... Jag minns dock inte vilka och har länge tänkt fråga henne igen.

Jag piper till om jag kommer på vad det var elelr får tummarna ur och frågar henne.