tisdag, juli 27, 2010

Semester i Svealandet...

Igår åkte vi ner till Pappa i Hyltebruk, och ska vara här tills på fredag.

I söndags var vi över till Åland över dagen. Vi tog en dagskryss med mat. Jättegod buffé. Vi bunkrade lite öl och cigg till semestern. Perfekt juh. En dagskryssning med Viking Line gick på 25 kr, men sen beställde vi mat också och då vart det lite dyrare, men det var det värt. Vi lämnade regnvädret hemma och hade kanonfint väder på båten. Vi satt på akterdäck och lyssnade på musik och njöt av solen. Wille busade med Ville Viking. =)

Igår så åkte vi som sagt ner hit till Hyltebruk och idag har vi varit till FunCity i Varberg. Jättemysigt och supertrevligt. Vi var i vattenlandet, där Wille och Jonas badade och åkte vattenrutchkanor medans jag solade. Vi tittade på djur, åkte tåg runt parken. Vi gick i ett spökhus där Wille vart rädd för att golvet började skaka och han var inte beredd på det.. haha... sen åt vi jättegod tacobuffe, åkte 387 varv i en DiscoJet utan musik!!?!?? Men hallå? Är inte det själva grejen med discojet att det ska finnas musik? Han som skötte attraktionen pratade inte svenska och när jag frågade var musiken var så sa han jag vet inte... skrattade och sa att man får använda musiken man har på mobilen och lyssna på den. hehe... jaja... Det var iaf en lyckad dag, och vi hade underbart väder, sol men ändå inte äckelvarmt så att man inte kan gå omkring. Skönt!

På väg därifrån så var vi förbi våra grannar hemifrån som just nu är nere i Ugglarp och hälsade på. J och M drack några öl och pratade skit medans jag och M+ barnen och hennes bror med fam gick tipspromenad. Jag hoppas att vi var grymma och hade alla rätt... måste ringa och fråga om vi hade några fel! =) Jag blir så glad av att träffa M + M med barn, de är så himla gooooa och jag är så glad att vi har lärt känna dem.

I morgon blir det nog en tur till Ullared! Vi har lite grejer vi måste införskaffa, dels till campingen nästa vecka, men även lite annat. Så vi får se vad morgondagen har att erbjuda för shopping på världens bästa Ullared! =) Kram kram..

Inga kommentarer: