söndag, maj 02, 2010

En händelserik söndag...

Idag så firade vi finaste Alexandra, min guddotter som fyller 14 år på söndag.

Make-up, lösnaglar, lösögonfransar mm fick bli hennes present från alla oss i urskogen.

På väg därifrån så plockade sambon upp en äckligt gul remsa som satt fast i framrutan... 900 kr i böter. Skitkul!! Eller inte... särskilt inte när jag fick 850 kr sammanlagt nu i veckan. Så denna vecka gick i skit-lapp-lisornas tecken! Blä för böter. Irro att kasta 1750 kr i sjön, men vi får ju skylla oss själva när vi parkerar som en påse nötter också.

Efter det så var vi förbi Bauhaus och köpte jord, jordgubbsplantor, och några viol-plantor. Hem och grävde upp landet. Eller Wille började och Jonas fortsatte när han lessnade. Jag och Tuva planterade blommor, jordgubbar och frön. Sen tvättade hon och jag av utebordet också.

Middagen idag bestod av kycklingwraps, ett recept jag har hittat hos sötaste HelenaN. Jättegod middag som vi intog utomhus på verandan. Första utemiddagen i år. Detta var Tuvas initiativ. Mysig söndag helt enkelt!

Dock så kom jag precis på att jag i morgon bitti har medarbetarsamtal, och tills dess ska ha fyllt i en hel bibba papper, så det är nog dax att sätta igång så att det är klart då...

C ya!

Inga kommentarer: