lördag, maj 01, 2010

Ett evigt kämpande för sina barn...

Om inte jag kämpar för mitt barn vem gör det då?

Det är det som driver mig framåt... framåt för att sonen ska få det han behöver... varför tar inte skolan sitt ansvar för? Varför förstår inte de att hans framtid hänger på att han får det han behöver i skolan?

Det som är viktigt just nu för honom är att han får hjälp med matten för att överhuvudtaget klara målen för åk 5. Ändå är det så att jag måste ringa och tjata flera ggr i veckan för att de ska hjälpa honom. Jag är så trött på det. Evinneligt trött på det. Varför inte bara göra det som de har lovat? Att han ska få jobba med matten på datorn och inte i boken. Om det är det som krävs för att han ska uppnå målen? *trött*

En annan sak är att det i sonens klass finns en pappa som är störd! Helt störd, fattar inte att han inte är inspärrad. Hatar människan så jävla mycket... det ska bli så skönt att slippa den familjen i höst när sonen byter skola!!!

Inga kommentarer: