lördag, juni 12, 2010

Rökning

Varför röker man för?

Varför inte bara sluta?

Jag var på en inspirationsföreläsning för ett par veckor sen, ang. att sluta röka. Hon som höll i den sa att man är abstinent i 2 dagar och sen är det bara i hjärnan det sitter... Hm, jobbigt läge. Jag har provat att sluta flera gånger men faller alltid tillbaka. Vem vill röka? Vem vill utsätta sig själv och sin familj för risken att dö? Det är helt sjukt. Vem vill elda upp sina pengar på gifter? I huvudet är man så klok, men kroppen vill något annat. Kroppen och hjärnan vill bara ha gifterna... abstinens... När jag har slutat förut, så har jag bara bestämt mig och sen har jag slutat. Inga hjälpmedel, bara ren viljestyrka. Jag behöver lite motivation...

Jag ska nog ta tag i rökningen igen tror jag, eller slutandet rättare sagt. Det är så otroligt dumt att röka. Det är ju bara att bestämma sig egentligen.. eller? Funderar på att köpa boken; Äntligen Ickerökare med Allen Carr. Vet många som har slutat med hjälp av den. Det är bara det att det är ett steg att köpa den också, jag har stått i bokhandeln med boken i handen men ändå lagt tillbaka den. Inte för att den är dyr, för den kostar bara 40 spänn, utan att det liksom tar emot. Det blir liksom slutgiltigt då. Vill jag röka? Nä, egentligen inte... men ändå så tar jag inte tag i det.

Jag ska nog bestämma ett datum, och sen får det vara slut på dumheterna.

Inga kommentarer: