söndag, december 05, 2010

Antligen i Thailand...

Kl ar nu 18.10 i thaitid, 12.10 pa dagen hos er tror jag. Som vi har vantat pa denna resa. Nu ar vi antligen har. Skont!! Resan ner igar gick bra, dock var flyget 4 timmar forsenat, och sen ytterligare ungefar 30 min innan vi kom pa planet. Men flygningen tog bara 10,5 tim istallet for 11,5 sa det kanns som vi har tjanat en timma i vilket fall som helst. Nar vi kom fram till phukets flygplats sa skulle jag till FDI eller FDA som ar food and drugs office eller liknande. Dock sa hade de stangt. hm.. Vi har ju medicin med oss som ar sonens och vi maste deklarera att vi ahr den med oss samt fa nagot papper eller liknande att det ar okey att ta med medicinen in i landet. Jag fragade en thaikvinna som en flygvardinnechef eller liknade sa att jag skulle prata med och hon sa att ah, det ar bara att ta med in, du har ju ett lakarintyg. Sa ja, jag hoppas inte att vi blir stoppade nar vi ska hem igen. For vi kommer nog ha medicin med oss hem igen, for Wille tog inte nagon idag och har funderat pa att lata bli i en vecka sa att han kan ata. Det ar val for att det ar god mat tror jag... (glad gubbe, hittar inte nagon tangent med kolon pa. fniss) Nar vi skulle aka med bussen sa visade de oss till varsta hippiebussen. Jattefin, och sa grym! Gardiner och tofsar och nastan guldfargat tyg i taket. Jag glomde kameran uppe pa hotellrummet sa jag far lagga in bilder i morgon istallet. Vi stannade halvvags till hotellet for att pausa lite, och ga pa toaletten. Jonas satte sig pa en bank och rokte en cigg och ett barn som gick forbi med sin mamma sa falang, falang och pekade. Sa vi har lart oss att det betyder utlanning... och det ar det vi ar nu. fniss. Val pa hotellet sa var det jattefint. Vi fick sitta ner och vanta innan vi fick rummet. Vi fick betala 1000 baht i deposition for nagot som jag inte vet for vad, men vi skulle visa upp kvittot nar vi aker hem sa far vi tillbaka dem da. Inte for att jag vet vad jag ska med bath till da men... Sen fick vi god juice av nagon frukt som jag inte vet.. den var rod iaf, samt kalla handdukar att svalka oss med. Rummet var ocksa jattefint. Efter att vi hade packat upp sa tog vi en promenad och Wille larde sig att man maste pruta nar man handlar. Nagot som han tycker va sa dar.. fniss. Men det gick bra med lite hjalp. Han fick ner den blaa LA kepsen fran 350 till 260 baht. Tuva kopte ett halsband med en hajtand for 90 baht, hon prutade 10 baht. fniss. Sen tankte vi att vi skulle ata. Jonas och barnen bestallde kyckling och riswok och jag pasta med shrimps. Som i min varld ar rakor. Sen gick jag till 7 /11 och kopte dricka till Tuva. Nar jag kom tillbaka sa satt barnen och Jonas och flinade massor. Jag fattade inte forst varfor, tills jag sag vad jag hade fatt for mat. Det lag en fisk pa en tallrik, och jag menar verkligen en fisk!! En stekt/grillad HEL fisk. Hm.. eh.. det var inte det jag bestallde men! Det visade sig sen att det var mannen bakom som skulle ha den, men thailandarna skrattade gott at mig och fragade om jag inte visste hur man skulle ata den nar jag satt och tittade pa min fisk och undrade hur jag skulle gora med den. :) (Nu hittade jag kolontecknet ocksa. :) )

Sen traffade vi Inger, Danne och Jessica och barnen. Eller iaf alla utom Danne forst for han hade akt med en snubbe pa moppe for att kopa 2 olasta telefoner. :) Han kom sen ocksa och vi satte oss pa huvudgatan har i Ao Nang och drack lite chang och singha och at lite.

Det blev en tidig kvall, eftersom vi var ganska trotta efter resan, sa vid 22 sa sov vi.

Nu maste jag ivag for vi ska till en annan beach och titta pa fyrverkerier eftersom det ar kungens fodelsedag idag... Sa back tomorrow, eller kanske senare ikvall...

C U then. :)

Ifall ni laser har, skriv en kommentar sa jag vet vilka ni ar... kram kram

5 kommentarer:

Frida sa...

Jag läser! :)
Ha så roligt nu, och var rädda om er! Kram <3

Linda sa...

Låter som ni har det helt underbart, väntar med glädje på nästa inlägg.
Kram Linda

Anna-Britta sa...

Å vad härligt att höra att ni är på plats å har det bra! Det är ni så värd! Hälsa resten av familjen så mycket:) Kramkram till er! Även jag ser fram emot att följa er här på bloggen!

Anonym sa...

Vi vill ha mycket bilder!!!
Kram Grannarna!!

Lee sa...

Hallo allihopa, kul att ni laser har.. :)

Grannar, star vart hus kvar?