måndag, december 06, 2010

Igar... 5 december

Igar var vi ner till stranden och fick massage. Jatteskont. Vi i var familj tog aloevera massage, dvs jag, Jonas och Wille. Tuva flatade hela haret med smaflator. Hon blev jattefin. Sen betalade hon sjalv ocksa med sina pengar. 500 baht kostade det henne att bli flatad. Det ar ungefar 125 kr. Massagen kostade oss 300 baht var, och da ingick antingen manikyr eller pedikyr. Eftersom varken Wille eller Jonas var intresserade av att bli en Ladyboy sa fick jag bagge. :)) Daremot sa tog bade jag och Jonas Footscrub och det var jatteskont. 200 baht var for det. Dessutom sa malade de mina naglar med en rosa farg och vita blommor. Jag gjorde mina naglar likadana som Tuvas. Hon malade ocksa naglarna pa bade hander och fotter. Vi fick lagga till 100 baht var jag och Tuva for blommorna. Typ 25 kr. Kanske dyrt, men med tanke pa att 3 stycken massage med aloe vera pa en timma var, footscrub for 2 pers. Manikyr och pedikyr pa 2 pers samt colourmanikyr for 2 personer och 2 singha, 1 kaffe, 4 ananasklyftor eller vad man kallar det, blev 1720 baht. Det ar typ 430 kr. Det kandes ratt okey faktiskt... :) Sen forhandlade jag och Jessica priset om en battur tills idag. Vi tankte aka ut till Poga, som ar en o (ett o med prickar ovanfor :) ) En longtailbat kostar 3200 baht tror jag det var, men vi pratade lite med hon som masserade D+J och co och hon fixade fram en annan boatman som kom dit och som ville ha 2200 baht for att vi skulle hyra longtailen hela dagen. Dvs han skjutsar ut oss till en o och sen ar han kvar tills vi vill aka hem. Vi prutade ner det till 1500 baht. Dvs 75 kr per vuxen skalle. Helt okey om man tanker pa att man faktiskt skulle betala grymt mycket mer i sverige... Men man blir snal, eller jag iaf. Det kanns som en sport att kunna pruta ner sa mycket som mojligt. Fast bada parter ska vara nojda saklart... for jag har ju faktiskt ett heart i mitt brost ocksa. (Krangligt det ar att skriva utan prickar. Stor mig lite pa det. Undra om jag ska forsoka byta ut ord med prickar mot engelska ord, kanske lattare att lasa da?) Iaf sa efter att vi hade varit langst ner pa stranden och fatt massage sa gick vi upp till hotellet, jag bloggade som ni sag igar, och sen tog vi en tuktuk till fam.2s hotell. (nar vi ater pa restauranger sa kallar vi oss for fam 1 och fam 2 for att det ska vara enklare for servitriserna att veta pa vem de ska satta upp det vi ater. Typ: "1 singha on family 1 plz" Smart va? :) Sa just nu sa sager jag att vi ar fam. 1 och Danne, Jessica, Inger + deras barn ar fam. 2 :) Vi brukar byta fran gang till gang for bade familjerna vill vara familj 1. Haha... ) Val vid fam. 2s hotell sa tog vi 2 andra tuktuks till Nottary dale beach - nanting dar fritidsresor hade skickat ett brev till oss och sagt att det skulle vara fyrverkerier dar for kungen. Dock sa kunde tuktukforarna inte nagon engelska, for nar vi kom dit sa var stranden HELT svart, inte en manniska, inte ett ljud, ingenting. Vi akte tillbaka till AoNang och at mat fran en moppe istallet = moppemat. Den ar grymt god och kostar 20 baht (5 kr) for spett med kyckling eller shrimps eller kott. 30 baht for en grillad majskolv. Sen satte vi oss pa ett utestalle och at lite middag. Barnen drack som vanligt goda shakes pa bla Watermelon, pineapple. Allt stangde typ vid 01 sa da gick vi till varat hotell och satt och bubblade lite utanfor tills ungefar 2 da vi gick och la oss.. ................................................................................................................................................................ Idag sa hade vi bokat baten fran kl 11 till kl 17. Sa vi motte upp batmannen som hette Bang kl 11. Sen akte vi till Pona. Val dar letade vi upp en plats dar vi kunde lagga oss pa. Vi hittade en superbraig plats tyckte vi, tills vi forstod varfor det bara var batarna som lag dar och inte sa manga manniskor. Det var apor dar, typ 4 st som rensade Adrians vagn pa bananer och mango. All frukt som vi hade fatt av hon massagetjejen som fixade baten igar. Dem stoppa in sina langa armar och drog tag i alla pasar de kunde fa tag i och snodde verkligen varenda banan och varenda mango. Kul att se faktiskt, och sarskilt for barnen. Jade ville ner fran min famn och klappa men det fick hon inte. Fniss.. 10 min efter att vi hade kommit till Pona sa badade vi, da blev Tuva brand av en manet. Hon skrek och var jatteledsen. Hon hade brant sig over ena handleden. En snall thai kom och hjalpte henne med nagra blad som han blotte och gned mot hennes handled. De vart typ geleiga. Efter 10 min sa hade den varsta svullnaden och rodnaden lagt sig. Hon tycker inte att det var sadar jatteroligt eftersom hon ar radd for maneter som det ar innan. Som mamma typ. Upps... :) God mat kunde vi kopa fran longtailbatar som de salde vid stranden. Jag at kycklingfile som de grillade, tonfisk sandwich och jordgubbsshake, de andra at majskolvar, mango, ananas, kyckling, pannkaka fylld med banan o s v. Jattegott.

Vi akte val tillbaka till AoNang vid 16 typ och da borjade det att smaregna. Nar vi kom i land sa regnade det en del och det regnar fortfarande. Sa nu ska vi softa lite pa hotellet tankte vi.

Jag har lite problem med att fora over bilder. Ska prova fran en annan dator och se om det funkar battre, for vid den har gar det inte... :(

Inga kommentarer: