fredag, november 27, 2009

Vabbande

Det blir mycket vabbande nu... Tuva hade feber igår kväll och i morse. Igår när vi tempa henne så hade hon 39,2. I morse vet jag inte, hon låg bredvid mig och det kändes som om jag låg invid ett element iaf. I med lite alvedon. Bingo... funkar perfa!! Själv är jag också sjuk, ont i huvudet... 2 veckan nu med skallebank. Ont i halsen, och genomförkyld. Undra om det är nya influensan/svininfluensan som är i antogande... Vi har ju fortfarande inte kommit oss iväg för att ta några influensavaccin-sprutor... Ikväll var vi ner till skolan på öppet hus. Bidrog lite till deras insamling till en finare skolgård. Samt kollade på allt fint Wille hade gjort på sin enhet i temat regnskog. Igår var vi till Cosmonova med hans klass. De hade avslutning på sitt tema regnskog. Han var inte så lycklig över att jag skulle följa med först, och frågade om inte Jonas kunde följa med istället... Men efteråt så var det inte så pinsamt som han trodde att det skulle vara. Skönt att jag än så länge är accepterad. Dock så på tåget hem så frågade en klasskamrat till Wille om jag någon gång har använt en dildo (!?!) En fråga jag inte riktigt hade väntat mig.. jag stamma fram något i stil med, att det är en privat fråga som jag inte tänker besvara! =) Trollungar!! Mycket får man höra... Han frågade även ut tjejerna i klassen om mens och tamponger och hur såna fungerar... Wille är inte lika frispråkig, så även om han undrar så skulle han aldrig fråga... tack och lov... jag har iof inte något emot att svara på frågor om mens och sex och samlevnad... men jag hoppar gärna över frågorna om privata sexlekar... =) Apropå det, så var jag och Wille inne på Ica Maxi för kanske 2 år sen när Wille frågade mig om kondomer och vad man har såna till. Om pappa och jag har använt såna? Osv.. Jag tycker att det känns bra att han frågar, för det måste ju betyda att han litar på mig och känner sig trygg med mig.

Inga kommentarer: