lördag, november 06, 2010

Halloweengodis

Jaha, då sitter jag här igen och trycker i mig godis igen. Blä... det är inte ens gott egentligen. Lösgodis eller smågodis. Socker och färgämnen. BLÄ, vidrigt egentligen.

Jag har 2 laster och jag vill sluta med båda. Dels så är jag sockerberoende och dels så är jag nikotinist.

Vidrigt... det är hemska laster jag har. Den ena får man dålig kondition, dålig hy, man luktar illa, förlorar massa pengar på osv osv.. Ja, jag kan fortsätta i evigheter annars. Av den andra lasten går man upp i vikt, blir trött, seg och dåliga tänder.

Nej, det är dax att göra något åt mitt liv tror jag... jag vill också ha en platt fin mage tills vi åker till Thailand och ska ner i en bikini. Hm, får nog leta reda på lite recept på Dukan-mat eller LCHF diet. DET vore nåt. Tänk att ha en egen kock som lagar det man behöver oavsett vilken diet man går på.

Idag har jag bakat något som INTE är sockerfritt... men supergott hoppas jag.

Jag har bakat vit chokladkladdkaka med varma hallon. Vi har inte ätit den idag utan det får bli i morgon eftersom vi var mätta efter middagen, så ingen orkade efterätt iaf. Bild samt recept kommer i morgon när jag har glaserat den med glasyr samt fixat i ordning hallonen. =)

Inga kommentarer: