onsdag, november 17, 2010

Parkeringsbolag...

Det är så himla roligt med parkeringsbolag... N O T ! ! ! !

De har dragit 22 kr från mitt konto igår, för parkering i måndags... Fast jag har inte stått på någon betalparkering och jag har inte erlagt någon sorts betalning för att kunna parkera i måndags heller..

22 Kr är inte mycket, men det är en principgrej. Man tar inte betalt för saker som man inte ska ta betalt för, alt. så får man bli bättre på att skriva rätt datum när parkeringen har skett.

Först får man gissa vilket parkeringsbolag det är, sen får man googla för att hitta rätt nr. Hittar 2 olika, provar det ena. En kille som svarar med EuroPark fast inte någon namn... är inte det oförskämt att man inte ens säger sitt namn när man sitter på ett företag och svarar i telefon? Om inte annat så känns det som att företaget inte är helt okey... Ett skumt företag kan jag tycka som kanske inte har rent mjöl i påsen? Bara en känsla, inte något jag vet... Irriterad blir jag iaf. Rätt nr men fel avdelning så jag blir kopplad. Kommer till en ny person som svarar på samma sätt... tjejen som svarar säger att jag ska prata med en annan person, en Helene, men hon sitter upptagen i telefon (såklart, för så är det alltid) Ber att få direktnr till denna Helene, men det går inte för det får hon inte lämna ut, däremot kan jag ringa tillbaka om en stund. Okey, vad är en stund? Har det gått en stund nu, eller när jag har skrivit klart detta inlägg? Vem säger att hon inte sitter i ett nytt samtal då? SUCK, varför är det alltid så himla krångligt så fort det är någonting?? Irro! Är det deras sätt att man inte ska orka ringa tillbaka och bestrida? Eller?

Inga kommentarer: