torsdag, november 11, 2010

Mina julkort

Här är de julkort jag har gjort hittills i år. Fler lär det bli. Jag ska ge dessa till sonens skola som ska sälja dem på deras julmarknad. Jag hoppas att de inbringar lite pengar också. =) Alla bilder är klickbara. Rött enkelt papper med god jul-texter på, samt ett kort som jag bara har embossat en god jul-stjärna i guld samt satt på ett organzaband med guldkanter samt god jultext i guld på. Magnolia-tomte och en distressruta som är stämplad med en TH notstämpel samt en underbar text från Inkido? Enkla kort med stämplad Magnoliatomte och ett band eller en blomma. Tycker dock att korten utan band ser lite nakna ut så jag ska nog sätta band på dem med.
De 2 översta är distressrutor, samt cirkeln nere till vänster. Nottexten är en TH-stämpel.
Kortet nere till vänster är även maskat med punchinella samt sprayat med glimmermist.
Ett kort i lite gammeldags stil. Motivet är en Tim Holtz-stämpel som jag gillar jättemycket.
Ett gäng kort till...
Här är alla kort på samma bild.

5 kommentarer:

Linda LW sa...

Jag gillar verkligen dina distressrutor! Tack för inspirationen! :) Sedan har du ett gäng med lite gammeldags stil på julkorten som verkligen tilltalar mig - snyggt jobbat! :)

Alexandra sa...

Verkligen snyggt med distressruta! Ska tipsa en kompis som ska sälja julkort på marknad om två veckor =)
När jag ser vad du gjort med Tim Holtz-stämpeln ångrar jag att jag inte köpte en då jag var på mässa i slutet av oktober.

Lee sa...

Tack! =)
Linda, ja jag gillar lite enkel gammaldags stil. Blir så fint med det bruna.

Alexandra. =( Tråkigt...
Men det är ju oftast så med allt, bara man hittar någon som har gjort något i ens egen stil så kan man nog hitta användning för alla saker. =)

Sophie sa...

WOW, vilka fina kort!! Gillar de med distressrutorna.

Malin sa...

Fina julkort! Du har verkligen varit produktiv! Jag känner att jag också måste komma igång om alla ska få hemmagjorda kort innan jul ;)